You are here: Home > Porady > Common Rail w silnikach Diesla

Common Rail w silnikach Diesla

System Common Rail jest w dzisiejszych samochodach coraz częściej stosowany w silnikach wysokoprężnych. Wiele użytkowników diesla posiada ten system, ale czy na pewno wiedzą, na czym on polega? W silnikach z systemem Common Rail zamiast tradycyjną, czyli sekwencyjną pompę paliwa zastąpiono pompą wysokociśnieniową, która ma za zadanie tłoczenie paliwa do wspólnej dla wszystkich cylindrów szyny. Ciśnienie, które występuje w tym przewodzie wynosi ok 1350 bar. W drugiej fazie paliwo przekazywane jest z szyny do wtryskiwaczy, a następnie wtryskiwane jest bezpośrednio do komory, w której następuje spalanie. Wtryskiwacze te są sterowane elektronicznie, a dzięki temu możliwe jest ustawienie czasu wtrysku, długości jego działania, a także regulacja dawki paliwa. Konsekwencją takiego działania jest przede wszystkim to, że lepiej spalana jest dawka paliwa, a także możemy zaoszczędzić, bo auto zużywa mniej paliwa. Są to podstawowe zalety wykorzystywania systemu Common Rail, ale do zalet możemy też zaliczyć małą emisję spalin (więc dbamy o środowisko), uzyskanie wyższych osiągów silnika, a także to że silnik z takim systemem jest bardziej cichy w porównaniu z tradycyjnym dieslem. Wady wynikające z wykorzystania tego systemu też występują, lecz jest ich bardzo mało. Na przykład ważne jest to, aby olej napędowy, który tankujemy na stacji paliw był wysokiej jakości. Niedopuszczalne są jakiekolwiek zanieczyszczenia, bo mogą one bardzo poważnie uszkodzić, a nawet zniszczyć wtryskiwacze. Natomiast najgorszą wadą silników z systemem Common Rail jest to, że jeśli wszystko jest w porządku to jest dobrze, natomiast, jeśli coś się zepsuje, koszty naprawy będą rażąco wysokie.

Comments are closed.